26 Μαϊου 2017

altΑναζητώντας ζωή στα άστρα
Lee Billings
Μτφρ. Έφη Καλλιφατίδη
Ροπή 2016

Για 4.600.000.000 χρόνια, ο πλανήτης μας κυλά σε ένα αχανές, σιωπηλό Σύμπαν. Παρά ταύτα, σε λίγα χρόνια από σήμερα η απομόνωση της Γης μπορεί και να τελειώσει. Κατά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, οι αστρονόμοι έχουν ανακαλύψει χιλιάδες πλανήτες σε τροχιά γύρω από άλλα άστρα - και μερικοί από αυτούς τους εξωπλανήτες μπορεί να μοιάζουν εκθαμβωτικά με τον δικό μας κόσμο. Μολονότι όμως η παρατήρηση των εξωπλανητών συνεχίζεται, και ο ρυθμός της ανακάλυψης νέων, παρόμοιων με τη Γη, πλανητών συνεχώς αυξάνει, η απάντηση στο μεγαλύτερο αίνιγμα του Σύμπαντος συνεχίζει να μας διαφεύγει: Είναι άραγε το απέραντο κενό που παρατηρούμε γύρω μας ένα σημάδι πως είμαστε μοναδικοί μέσα στο Σύμπαν, ή μήπως ψάχνουμε για ζωή με λάθος τρόπο;
Καθώς οι αστροφυσικοί προχωρούν την έρευνά τους, οι ιδέες τους αποδεικνύονται ζωτικής σημασίας για την κατανόηση των μυστηρίων και των δυνατοτήτων της ζωής όπως τη γνωρίζουμε στη Γη. Ο Lee Billings διερευνά το παρελθόν της ραγδαίας έκρηξης στην ανεύρεση εξωπλανητών συζητώντας εξονυχιστικά με τους αστρονόμους και τους επιστήμονες που βρίσκονται στο προσκήνιό της. Παρουσιάζει τις ιστορίες πίσω από τις ανακαλύψεις που άλλαξαν τον κόσμο μας, αλλά και τις δραματικές στιγμές στην αναζήτηση κατοικήσιμων πλανητών πολύ πέρα από το ηλιακό μας σύστημα. Αφηγούμενος τις σαγηνευτικές περιπέτειες των πρωταγωνιστών αυτής της αναζήτησης, ο Billings εκθέτει μία προς μία τις επιτυχίες αλλά και τις διαψεύσεις αυτής της πορείας. Η αναζήτηση για άλλους πλανήτες σαν τη Γη δεν είναι μόνο μία επιστημονική πρόκληση: είναι και μια αντανάκλαση των φόβων και των προσδοκιών του πολιτισμού μας.

Γέννηση ενός σώματος, καταγωγή μιας ιστορίας

Piera Aulagnier
Μτφρ. Γιώργος Σταθόπουλος, Πάνος Αλούπης
Άγρα 2017

Η Πιέρα Ωλανιέ, σημαντική μορ...

Η γέννηση μιας νέας φυσικής

I. Bernard Cohen
Μτφρ. Μανόλης Καρτσωνάκης
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης 2017

Η...

Είναι θέμα χρόνου

Κατανοώντας την εξέλιξη του Αϊνστάιν
N. David Mermin
Μτφρ. Χρυσάνθη Καρκανιά
Ροπή 2017

"Το βιβλίο του David...

Μαύρη χήρα

Της Χριστίνας Ντούση

Μετρούσε ήδη δέκα χρόνια στη στενή. Τα μισά στον Κορυδαλλό, τα άλλα μισά στις γυναικείες φυλακές Ελαιώνα Θήβας. Στα σαράντα της πήρε το μαχαίρι της κουζίνας και μαζί με τα φασολάκια που καθάριζε, καθάρισε ...

Δαμάζοντας την ύλη, τη μνήμη και τα σώματα

Για την παράσταση του Δημήτρη Παπαϊωάννου Ο Μεγάλος Δαμαστής, η οποία παρουσιάζεται στην Κεντρική σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση μέχρι και τις 11 Ιουνίου.

Του Νίκου Ξένιου...

Ουράνια και γήινη Αφροδίτη

Για το μυθιστόρημα της Nένας Κοκκινάκη Η χελώνα της Αφροδίτης (εκδ. Γαβριηλίδης).

Τον προδότη σπάνια τον εμπιστεύονται, η αλήθεια είναι όμως πως τον χρειάζονται. (από το βιβλίο, σελ. 239)

ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ

Ποια θεματική θα θέλατε να διαβάζετε συχνότερα;

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΚΙ ΕΔΩ